fredag 10 juli 2015

Kroglivet i Lomma hetare än spisen

Det finns inget som glädjer Lommaborna mer än när jag på bloggen avslöjar nya restauranger som etablerar sig på orten. 
Folk går i spinn. 
Glädjen slår i taket. 
Då vallfärdar befolkningen in på bloggen. Jag förstår dom, mer än väl.  
Tänker också på gårdagens nyhet på bloggen, om att, Slaktaren butik/restaurang, öppnar på måndag.
För bara några år sedan var Lomma uttorkad på varan. Utelivet hade strandat på Lomma Beach. 
Fast en och annan pizzeria fanns det givetvis. Inte minst minns vi Lomma Bykrog som var 1990-talets vattenhål. (texten fortsätter efter bilden)
I dag är situationen totalt annorlunda: det bjuds på allt från svensk husmanskost, fisk-,asiatiska- och italienskt kök, till rejäla köttbitar (på måndag). 
Utvecklingen är faktiskt sensationell. 
Nu har t o m Espresso House tagit över restaurang Walters lokaler vid biblioteket. Ägaren som också driver Glassfabriken gjorde ett dubbelklipp: goda kulor för Walters lokal samt kontraktet glasskulor till samtliga Coops butiker i Skåne, ungefär så. (texten fortsätter efter bilden)

Fast vid Centrumtorget tronar klassikern, Lomma Hembageri, stadigt i vinden. Framgångsrik med sitt koncept, "Gamla Goda Tider."
Jag kan också avslöja: fler spännande etableringar blir det i framtiden. 
Centralorten Lomma är inte fullt utbyggd ännu på många år. 
Så håll i hatten, Gott Folk. 
Det kanske t o m öppnas en pub för extra törstiga. 
FOTNOT. För övrigt fyllde bloggen 7 år i onsdags. Bloggen börjar alltså i skolan till hösten. Så här i efterhand, får jag gratta mig själv.

Inga kommentarer: