tisdag 30 juni 2015

Sverige-Portugal-kaos i tipsfabriken

Vi börjar ladda inför kvällens final i U21-EM med två glada gubbar på löpsedeln som viftar med fem fingrar var i luften. 
Det är Sven Johansson, mera berömd som Tumba och hockeyspelare. Fingrarna till höger tillhör eleganten från Malmö FF, Henry Thillberg. 
1956 slog Sveriges B-landslag Finland med 10-1 på Kopparvallen, Åtvidaberg. Lirarna på löpet gjorde alltså fem strutar var. 
Något liknande vill jag gärna se i kväll. 
Fast jag nöjde med med sätta en femtiolapp på 4-0 till Sverige-se löpsedeln. (texten fortsätter efter MATCHEN)
För att vara på den säkra sidan, satte jag ytterligare en femtiolapp på 4-0 till Portugal. 
Med andra ord: kaos i tipsfabriken. 
Stopp där. 
1994 när Sverige-Bulgarien spelade bronsmatchen i Pasadena, USA, satte jag en tjuga på just 4-0 till Sverige. 
Givetvis blev jag idiotförklarad av alla s k experter. 
Det blev helt riktigt 4-0 till Sverige. 
VM-brons och jag blev över 1300 kronor rikare. 
Jag vill med emfas slå fast: herrn är ingen spelare, bara idioter vinner på tippa rätt. 
Med andra ord har den här idioten hamnat rätt.

Inga kommentarer: