tisdag 9 juni 2015

Slocknad stjärna tändes i Lomma

Ett besök hos frissan kan sluta precis hur som helst. 
För min egen del kapade Pernilla mina lockar, så till den milda grad att hela skådespelet hamnade på bloggen. 
Snacka om selfie-skrolla en bit ner. 
Inte nog med det. 
Jag berättade då också om svenskan Hillevi Rombin som blev Miss Universum 1955. Min mamma skötte på sin tid om hennes hår. 
Stort då. 
Glömt i dag.
Första gången jag skrev om det var den 15 december 2011
Ett blogginlägg som egentligen handlade om min makalösa mamma (jag och mamma på bilden här ovanför, 1953). 
Hur som helst. 
Det var också då jag för första gången publicerade porträttet på Hillevi Rombin med en personlig hälsning till min mamma. 
I går upptäckte jag att just den bilden-se löpet-vandrat vidare ut i världen. Jag fann den på en amerikansk idolsajt. Min mamma som inte finns med oss längre, hade blivit stolt. 
En slocknad stjärna tändes i Lomma. Tack vare att Pernilla på Carlssons Hårmode i Lomma klippte till mig. 
Var det berömda porträttet annars hänger? 
I min hall ovanför Magister Tutnäsa. En annan berömd äkta Rockbäckare. 
FOTNOT. Sonen Johan har författat tre mycket omtyckta barnböcker om Magister Tutnäsa.

Inga kommentarer: