onsdag 17 juni 2015

”Jag mår illa”

"...illa, illa, jag mår illa, då Lotta Engberg står i raffset vid sin villa 
Och att se Körberg överlägset jäsa, med pudrad näsa, 

får mig att må illa, 
jag mår illa" 

 Sjöng Magnus Uggla får en herrans massa år sedan. Låten satte sig fast som limmad i hjärnan. Trots den handlade mest om trams. 
Nej, när hela världen mår illa är det något helt annat. 
Rysslands tsar Putin sjunger inte, men får oss ändå att må illa. Ja, spyfärdiga så vi nästan skräms och sprängs av rädsla. 
I går larmade nämligen tsaren om en kärnvapenupprustning med ytterligare 40 SS-27 missiler, som vardera har sex kärnvapenstridsspetsar. 
EN av dessa kärnvapenstridsspetsar räcker för att radera ut London.(The Telegraph
Jo, ni läste rätt. 
Radera ut London. Hur mycket kan då inte hela pjäsen SS-27 radera ut? 
Halva Sverige? 
Hela Sverige? 
Nej, möjligen inte hela vårt land med prinsar och prinsessor, men kanske 3-4 missiler av den här kalibern. 
Ni ser en bild på monstret här nedanför. 
Nu mår jag illa på riktigt. 
Någon måste stoppa galenskapen. 
NU! 
(Lommanytt efter bilden)
Efter den uppkastningen får vi gå ner i varv på lokal nivå. 
Lomma kommun är nu klara med upphandlingarna, när det gäller vilka som ska få driva hemtjänsten respektive särskilt boende i framtiden. 
Så här blir det: Frösunda Omsorg AB avseende drift av särskilt boende Strandängsgatan, fr o m 2016-03-01 
Frösunda Omsorg AB avseende drift av de särskilda boendena Vega och Orion, fr o m 2016-03-01 
Frösunda Omsorg AB avseende drift av särskilt boende Jonasgården, fr o m 2016-03-01 Attendo Sverige AB avseende drift av hemtjänst i hela kommunen, fr o m 2016-03-01. 
Vill du läsa mer? 
Klicka in dig på kommunens hemsida
Tack för mig.

Inga kommentarer: