tisdag 12 maj 2015

Korkad-bara Sverige kan

Är svensken korkad? 
Den löpsedeln hade aldrig gått hem om jag varit muslim. Nu är jag inte det. 
Mina rötter sitter djupt i den Halländska myllan samt de trolska Uppländska skogarna. 
Min fråga är berättigad. 
De svenska korkskallarna står som spön i backen bland gullvivor och liljekonvaljer. 
Vi börjar med de senaste korkskallarna. 
Malmö FF tar ledningen med 2-1 i bortamatchen mot Elfsborg i Borås. Då tänder korkskallarna bland MFF-supportrarna bengaler för att fira målet. Matchen som är i slutskedet bryts för ett alldeles för långt uppehåll. 
MFF tappar rytmen. 
Elfsborg kvitterar. 
Dagen förstörd. 
Och ingen, absolut ingen, griper korkskallarna. 
Bara Sverige kan. 
Landets vice statsminister, Åsa Romson, jämför döden i Medelhavet med Auschwitz. 
För att riktigt visa vilka korkade politiker vi har, kallade hon också romerna för zigenare. Det uppfattas som värre än svära i kyrkan. 
Bara Sverige kan. 
I går körde jag förbi en väldig olaglig kåkstad med tiggare i Malmö. Jag trodde inte mina ögon. Något som är helt omöjligt är plötsligt möjligt. 
Det måste finnas alldeles för många korkade politiker och bengalbrännare bland gullvivor och liljekonvaljer. 
Jag blir orolig på allvar. 
Bara Sverige kan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Många gånger skriver du riktigt bra bloggar... men denna gång; korkskallar vs förnuftiga ... var Riktigt riktigt bra.
Lau-lau kommer, det får bli utan nötter......