måndag 6 april 2015

Trött

Känner mig enormt trött i dag. Orsaken tämligen enkelt. Sömnen den senaste tiden har inte varit den bästa. 
Här borde det komma en kärnfull förklaring, men det har jag ingen. 
Känner mig endast enormt trött i dag. 
När jag var ung och var trött en dag, fanns det ofta en orsak; antingen hade man jobbat på tok för mycket eller rullat hatt natten lång. 
Numera varken jobbar man eller rullar några hattar nätterna igenom. 
Man har endast sitt eget lilla liv att vårda. Det gör man efter bästa förmåga. 
Då gör man absolut ingenting. Bara låter livet flyta förbi som ett stilla vattendrag. Mitt i allt detta sitter man som en annan trött Näcken och skådar livet.
Fram mot kvällen i kväll sitter man trött och förbi och ser på GIF Sundsvall-Malmö FF från Norrportens arena i Sundsvall-se där, ett lyckopiller som kan få en trött sate på banan igen. 
Men om MFF förlorar? 
Uff...blir ännu mera trött, bara jag tänker på det. 
...och så blev jag piggare igen. 
MFF slog Giffarna med 4-1. De första 20 min gjorde MFF tre mål. Det var bland det bästa jag någonsin sett MFF lira boll. Andra sidan var GIF Sundsvalls försvar bland det sämsta jag någonsin sett i allsvenskan.

Inga kommentarer: