måndag 27 april 2015

Bloggen avslöjar: Rödbetor i jordgubbsyoghurten

Avslöjar och avslöjar. Snopen blev jag, i alla fall. 
Den tyska matkedjan, Lidl, med närmare 10 000 butiker runt om i världen, säljer en jordgubbsyoghurt som jag gillar. 
Den är verkligen krämig och får tungan att snurra några extra varv i pur lycka. 
Smakar jordgubbar. 
Ser också flagor av gubbar i yoghurten. 
I dag var det en sådan dag, när jag fick för mig att läsa på innehållsförteckningen. Det brukar jag inte göra. Risken är att man förlorar all aptit. 
Eftersom i dag var en sådan dag som dagligen inte finns, läste jag och bromsade vid; rödbetsjuicekoncentrat. 
Färgen, Gott Folk, färgen var inte från några jordgubbar utan rödbetor?! 
Fy fan, så snopen jag blev. 
Sedan stod det arom. 
Jaha, där rök alltså den äkta smaken av jordgubbar, men rödbetor. 
Ja, vad gör man? 
Sväljer och känner sig blåst. 
TUT-TUT!

Inga kommentarer: