fredag 17 april 2015

ALARM LOMMA: Klipp rosorna!

Enligt en väl beprövad mätskala; klipp rosorna när björkarna har musöron. 
Så i dag lallade jag ut med min rollator för dra in vårens friska luft i mina lungor som går på sock. 
Och, inte minst, kolla in björkarna nere vid Höje å. 
Till min förskräckelse kan jag konstatera att björkarna har i natt eller i går eller så, passerat musöron och börjat slå ut. 
ALARM LOMMA: ut och klipp ner era rosor. 
Svårare än så var det inte att tillverka lite mysig hemvävd lokaljournalistik av den ädlare sorten; det lilla som berör oss alla utanför våra dörrar. 
Det är en form av journalistik som numera inte längre får plats i en slamrande larmade värld. Ja, denna lilla form av lokaljournalistik är så gott som helt utdöd. 
Jag rullade hem igen. Lycklig över att kunna andas gott en stund.
Helt obekymrat över att den trassliga försvarsuppgörelsen som verkar vara i hamn-10 miljarder. Just nu en stor het svensk nyhet.
I stället för krut och dunder. 
Tänk så många rosor man skulle kunna få för dom pengarna?

Inga kommentarer: