onsdag 11 mars 2015

Test: Funkar Elvis Presleys körkort på Vårdcentralen i Lomma?

Världen är trång. 
Inte en dag utan skottlossningar. ISkalla halshuggningar och kraschade avtal med Saudiarabien. 
Då gäller det överleva dagen. 
Släppa loss all din humor som du går omkring och bär på. Helt enkelt försöka se världen med lite gladare glasögon. 
Det gjorde jag i dag. 
Jag besökte Vårdcentralen för ett rutinprov på labbet. Inget märkvärdigt alls. Då brukar man få legitimera sig. 
Jag slet upp Elvis Presleys körkort. 
Syster Anna, ung i skinnet, tittade på det som hon såg en vålnad. 
”Elvis Presley? Honom gillar min pappa”.
Själv kom jag över körkortet i en av alla dessa souvenirbutiker, när jag besökte Graceland, Memphis, Teenessee, USA. Det är allt för många år sedan. 
På bilden här ovanför ser ni mig vid röd pil och sonen Johan vid blå pil, stående utanför Elvis rosa kåk. 
Det var ett äventyr, vill jag lova. 
Det var också den gången jag stal en bit av Elvis gräsmatta, fast det är en helt annan historia. 
Tillbaka till ordningen. 
Nej, Elvis Presleys körkort funkade inte alls på Vårdcentralen i Lomma. I stället tror jag Anna som var ung i skinnet, grubblar över vad det där var för en idiot som dök upp. 
Det blev nästan platt fall, men bara nästan. 
Sedan åkte jag hem igen till nya skottlossningar, ISkalla halshuggningar och en förvirrad Stefan Löfven, statsministern som blivit överkörd, omkörd och nästan bortkörd av tokiga miljöpartister. 
Mitt i allt samman, har jag ett leende på mina läppar.
Det är gott med en skumbanan. 

Inga kommentarer: