fredag 9 januari 2015

Mitt i jakten på mördarbröderna; så smakade Elvis-bakelsen i Lomma

Visst kan det tyckas vara i nördigaste laget. Skriva hem om något så löjligt som en bakelse. 
Detta samtidigt som Frankrike jagar galna islamister som mördar oskyldigt folk.  Just nu har man t o m tagit gisslan. Ruggigt.
Det sista jag läste innan jag kröp till kojs i natt, var om ett misstänkt mord i Löddeköpinge, ca 15 km från min säng. 
Så visst fan behöver vi få syndernas förlåtelse med en bakelse. Gladare start på 2015, hade vi allt hoppats på. 
Därför kan en sådan enkel tingest som en bakelse, få bli en symbol om en bättre framtid. 
Nu till Elvis Presley. 
 Lomma Hembageri tog alltså upp min kastade handske om en Elvis-bakelse i samband med att Elvis Presley skulle fyllt 80 år i går. 
Tuggade sakta i mig skapelsen, medan 10 000-tals poliser och militärer jagade mördarbröderna i Frankrike. 
Hallonsylt, choklad, grädde, vanilj och hela rasket. 
”Förhoppningsvis rockade den i gommen”, frågar Bagar-Per mig. 
”Ja, rena rama Rock`n`Roll i truten. Mycket god”, lyder mitt svar. 
Fast priset, Bagare-Per. 
29 spänn för en Elvis. 
Kändes i saftigaste laget. Fast mycket gott för pengarna blev det.
För övrigt vägrar jag ta bort Tingeling från min banner som ligger allra överst på bloggen. 
Jag tror fortfarande på 2015. 
Rock on, baby!
Aftonbladet just nu klockan 10.38

Inga kommentarer: