fredag 2 januari 2015

”I have a dream”

Ursäkta mig, Martin Luther King, om jag snodde dina bevingade ord från ditt tal vid Lincolnmonumentet i Washington, den 28 augusti 1963. 
”I have a dream” 
För det har jag, alltså en dröm. 
Drömmer om att under 2015 nå fram till den heliga graalen; en miljon besökare på min blogg. Något helt enastående. 
1 000 000! 
Jag är på väg. 
Nyårsnatten passerade bloggen 850 000 besökare. 
Jag får nästan nypa mig i armen. 
Då ska ni veta att jag har inga lockande annonser på bloggen. Jag tackar ständigt nej till erbjudande. Vill stå helt fri. Inte få händerna bakbundna. 
Det har säkert kostat mig några sköna slantar i intäkter. 
Det skiter jag i. 
Min blogg är ingen vinstmaskin, utan gräver små rara hål i min börs. 
Jag mår bättre så. 
Kommer jag då att sno åt mig den där heliga graalen under 2015? 
Ja, om både bloggen och jag flyter vidare, bör vi i bästa fall nå fram under senhösten? 
Kanske bäst att gardera sig med ett ?. 
Då ställs nästa fråga. 
Hur ska jag markera 1 000 000 besökare på bloggen? 
Landets första miljonblogg, skriven av en pensionär; klang och jubel, fest och glamour? 
Ärligt talat. Jag har ingen aning. 
Jag kanske ber Gränna skicka ner några lådor polkagrisar. Delas ut gratis på Centrumtorget i Lomma. 
Tja, varför inte.

Inga kommentarer: