måndag 26 januari 2015

Guldbaggen

En guldbagge kan man föreställa sig se ut som Gud som haver. 
Den baggen jag hittade på nätet ser då ut som fan själv. Frågan är om det inte rent ut av är fan själv på vinjettbilden. 
Bilden illustrerade en artikel om en algerisk man som skulle offra baggen på Eid Al Adha, en muslimsk högtid eller något sådant. 
Det slutade tvärt om. 
Baggen stångade i stället mannen till döds och blev så där galet glad åt sitt offerlamm.
Det är väl ungefär så jag känner mig inför varje Guldbaggegala. 
Här rapas det upp film på film på film. 
Skådespelare hyllas och prisas. 
Pinsamma tacktal tas tacksam emot. 
Jag har aldrig sett en enda av filmerna. Inte ens Sune i fjällen. 
Med andra ord. 
Jag blir så där galet glad och känner mig som ett offerlamm. 
Fågelholk är ett annat ord. 
Det är annat med diverse sportgalor i TV. Där har jag sett det mesta och kan ha åsikter och kloka, nåja, synpunkter. 
I kväll blir det programledaren Petra Mede som ska rädda min TV-kväll. 
Henne har jag sett många gånger. Gillas skarpt.
FOTNOT 1. Sänds i SVT1 20.00-22.00 FOTNOT II. Tyvärr räddade inte ens Petra Mede min TV-kväll. Det blev i stället en lååång plåga.

Inga kommentarer: