tisdag 9 december 2014

Skänker sin TV-soffa till MFF-tränaren, Åge Hareide

Exakt när jag tog ovanstående selfie, slog Olympiacos in 4-2 mot MFF borta i Aten. Det blev också slutresultatet. Därav min något dystra uppsyn. 
Det gjorde varken till eller från. 
Säsongen 2014 har Malmö FF gjort mer än vad någon räknat med. 
Svenska mästare. 
Kvalat in till Champion League. 
Storspelat mot samtliga mästar-och stjärnlag i gruppen. 
Jag har på grund av olyckan jag råkade ut för den 3 april, tvingas följa mitt lag från TV-soffan. Det har blivit många storslagna stunder, i den något nötta skinnsoffan. 
Jag kan bara buga och tacka för underhållningen. 
Jag har god lust och skänka TV-soffan till tränaren, Åge Hareide. Ja, så får det bli, Åge. 
Är du sugen på en skavd men klassisk fotbollssoffa. En riktigt segertrofé till soffa, vill jag lova. Plats för 6-7 vuxna personer.  Otaliga VM, EM och olympiader. Allsvenska matcher sedan 2002, ungefär. Före detta storspelaren och MFF-ledaren, Inge Blombergs, favoritsoffa.
Hör av dig till mig, Calle Rockbäck. Fast du får själv hämta skapelsen som är i äkta skinn från början av 1970-talet. 
Bättre slut skulle min TV-soffa aldrig kunna få.

Inga kommentarer: