fredag 19 december 2014

Ny ägare till Oliveras i Lomma

Tack och adjö med en julbuffè på finkrogen Oliveras i Lomma hamn. 
Sedan är det slut. För den här gången, vill säga. 
På söndag blir alltså sista måltiden-en julbuffè. 
"Den nya ägaren tar över den 1 februari 2015, bekräftar Olivera själv för mig. 
Vilken krögare det är som köpt Oliveras med drömläget, en bit från Lomma Beach, vill inte Olivera avslöja. 
Det var i somras jag här på bloggen kunde avslöja att krogen var till salu. 
Nu är alltså ägarbytet klart. Det nuvarande ägarna, Andreé och Olivera, tackar på hemsidan för den tid som varit. 
Jag lyfte in avskedet på löpet. 
Hoppas det blir lika vällagad och got mat på krogen i framtiden. 
Lycka till med ert nya liv, säger jag. 
Välkomna till Lomma hälsar jag de nya ägarna, vilka nu ni än är.

Inga kommentarer: