söndag 28 december 2014

Niklas Svensson, reporter

Om det nu finns en journalist som skulle fixat en intervju med det lilla Jesusbarnet i krubban, så är det Niklas Svensson, reporter på Expressen. 
Av bara farten hade det även blivit två, minst sagt, exklusiva intervjuer med både Josef och Maria. 
Niklas Svensson, landets ledande nyhetsjägare i den svenska politiska röran, är nämligen min favorit murvel. 
Niklas är nämligen alltid, ”Number One”. 
Jag älskar den typen av journalister, för de sover aldrig. 
Arbetstiden är 24-timmar om dygnet. 
Året runt. Helst.
Ta bara den senaste riktigt stora nyheten som slog igenom med ett jättebrak under annandag jul; decemberöverenskommelsen. 
Först ut på Expressens webb med nyheten; Niklas Svensson, klockan 08.52 i går. 
Nej, jag känner inte Niklas Svensson alls. Vi har aldrig träffats. 
När han kom till världen 1973 i Asarum, Blekinge, var jag själv en nyhetsjagande murvel med 24-timmars pass.
Jag älskade varje sekund. 
Därför vet jag att Niklas också älskar varje sekund av jakten. 
När jag stod i min blomning, drunknade jag nästan i ett hav med sjukdomar. I dag 34 år senare kravlar jag fortfarande runt i sörjan. 
Annars skulle allt Niklas fått sig en match om Jesusbarnet i krubban. 
Nu är han din, men du får skynda dig, för julen är på upphällning. 
FOTNOT: Bilden på löpet är en illustration. Jag plockade helt enkelt in Niklas i den gudomliga skaran.

Inga kommentarer: