tisdag 16 december 2014

Ett ursvenskt lejon ryter till

Nu blir jag förbannad. 
Sverigedemokraternas, Björn Söder, ska ge fan i både judar, kurder och samer. 
”Samer, kurder och judar kan få leva i Sverige – men de är inte svenskar”, säger Björn Söder till DN. 
Det tog hus i helsike. 
Nu när drevet går försöker han fegt krångla sig bort från uttalandet. 
Låt mig bara säga en sak.
”Herr vice talman ska bara ge fan i samer, kurder och judar”! 
Jag som ryter till, är en ursvensk oxe med djupa rötter i den svenska myllan. 
På min mors sida var man skogsbönder, jägare, indelta soldater i norra Uppland. Det var ett daglig slit för brödfödan. 
Min morfarsfarsfar tillverkade moraklockor i Malung. 
Skogsfolk. 
Svenska tallar och granar. 
På min pappas sida var man bönder m m djupt ner i den halländska myllan, så t o m Gustav Vasa lär tillhöra släkten. 
Namnen som fladdrar förbi är Larsson, Knapp (soldatnamn), Westin, Carlsson, Johansson osv, osv. 
Ursvenskt. 
Kan inte bli mer svenskt. 
Är det någon som har den svenska flaggan flytande i sina blodådror, så är det jag. 
Nej, nu hinner jag inte ryta längre. 
Ska ge mig iväg till sjukhuset i Lund. Min svenska röv ska få ett instrument med inbyggd kamera uppstoppat, för genomlysning av tarmarna.
Svenska tarmar, Björn Söder.
Jag tar undersökningen som en svensk man. 
Fast det är då själva fan, att man ska behöva bli förbannad på nötter, när man själv är utskiten som en äppelskrutt-se här nedanför. 
FOTNOT. Jag där född i lejonets tecken. Om någon undrar.
Skicka en kommentar