söndag 9 november 2014

Så tog kommunisterna över barn-TV i Sverige

Vi som var med på den röda tiden, glömmer det aldrig. 
Rödrockarna som hyllade Mao Tse-tungs Kina, Sovjetunionen och inte minst, Östtyskland. Ledande svenska kulturpersonligheter, journalister och politiker for som skållade råttor till Öststaterna. 
Kom sedan hem som profeter för det kommunistiska paradiset. 
Spred sina förkunnelse i text, debatter och i vår allt mer röda TV. Om de kommunistiska drömstaterna som skänkte liv och lycka åt sina medborgare. 
I dag har det visat sig att man i stället tog medborgarnas liv och drev länder i djupaste misär. 
Skäms på er, ni medlöpare.
Jag vet vilka ni är. (texten fortsätter efter bilden)
Inte ens våra barn gick fria. 
Under 1970-talet importerades, Drutten och Jena.
FRÅN SOVJETUNIONEN. 
De blev mäkta populära. 
TV-folket höll tyst med var paret kom i från. 
Jag gick själv i fällan. Köpte dockan Drutten till vår förstfödde son 1974. Känner mig fortfarande blåst. 
För övrigt vimlade det av barnprogram med dockteater från Tjeckoslovakien samt andra kommuniststater. (texten fortsätter efter bilden)
I den statliga svenska televisionen prånglade man också ut dockan John Blund. Rösten gjordes av TV-ikonen, Lennart Swahn. 
Allt sändes innan småttingarna skulle gå och sova. De svenska barnen nannades av John Blund. 
FRÅN ÖSTTYSKLAND. 
Även John Blunds nationalitet gömdes undan. 
Östtyskland. 
Detta förfärliga kommunistiska land. 
Landets politiska elit var mördare, men hyllades storligen i Sverige. (texten fortsätter efter bilden)
Mitt i denna kommunistiska röra med barnprogram, fastslog en kvinnlig chef för barn-TV på SVT, att Disney skulle förbjudas i svensk TV. 
Varför begrep jag aldrig. 
Det visades endast Kalle Anka på julaftonen. 
TV-recensenten, Björn Fremer, på Kvällsposten höll på få blodstörtning över kärringen. 
Vi hade faktiskt en kommunistisk TV i Sverige under 1970-talet. 
Stackars barn och vuxna. 
Därför jublade jag i kör med tyskarna när muren föll 1989. Det var bara början. 
Minns med fasa en kommunistkärring som satt i TV någon kväll innan. Hon höjde naturligtvis Östtyskland till skyarna. 
Var tog hon sedan vägen? 
Någon som vet? 
Jubileumsfesten i kväll vid Brandenburger Tor blir säkert storslagen. 
HURRA!
Inte minst för det fria ordet.
Tack för mig.
TILLÄGG: I Sverige ser jag nu-söndag kväll-personer som förr hyllade det kommunistiska paradiset, nu applåderar friheten. Förbannade medlöpare.  

Inga kommentarer: