söndag 19 oktober 2014

Ubåtsjakten: Morgonstund har krut i mun

Morgonstund har guld i mun, heter det som bekant. Denna morgonen bytte jag ut guldet mot krutet. För så är det. 
Följer jag våra stora drakars jakt efter den ryska ubåten, får jag byta ut guldet mot krutet. Titta på dessa fyra skärmdumpningar från hur nattens jakt på webben. 
Visst blir man förvirrad. 
DN kör med löst krut. 
Svenska Dagbladet som avslöjade jakten efter en skadad rysk ubåt, kör med vattenskadat krut. Alltså inget nytt under luppen. 
Expressen och Aftonbladet bankar på med hela arsenalen. 
Expressen berättar om att man jagar en miniubåt. En ny krutladdning i nattens jakt. 
Värst och mest förvirrande är utan tvekan Aftonbladet som slänger in en oljetankar (!) i brasan. 
Förlåt, men jag blir förvirrad. 
Får nog ta mig en kopp kaffe, för att landa rätt.
Är det någon som har ett tomtebloss? 

Inga kommentarer: