tisdag 14 oktober 2014

Pippi Långstrumps Villa Villekulla i Bjärred prisdumpad med 3,5 milj!

Den här läckra trävillan från förra sekelskiftet ligger i fagra Bjärred, Lomma kommun. 
Jag trånade av längtan när jag såg annonsen på Hemnet. Trävillan med alla sina vinklar och vrår, skickade mig till sagans förtrollade värld. Rena rama Villa Villekulla. 
Tänk att få sitta på övervåningen och skriva en ny bok om Pippi Långstrump, med villans trädoft från 1898 i näsborrarna. 
Snart nog nyktrade jag till. 
Priset 19 500 000 miljoner kronor. Mäktigt.
För det får jag 11 rum och en generös tomtyta på 3110 kvadratmeter med Öresund och Turning Torso i blickfånget. 
Dessutom råder en prisdumpning på 15 procent. Ursprungspriset sattes nämligen till 23 miljoner. 
Det hjälper föga. Min börs är för mager. 
Jag får nog skjuta upp alla planer på en ny bok om Pippi Långstump. 
Det blev ett blogginlägg i stället. 
Alldeles gratis. 
Bäst så.
Länken till Hemnet och kåken om du blir sugen. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: