söndag 12 oktober 2014

Pensionärskrut 12XL-sälta som lyfter BLOGGEN

Rolle af Trollhättan sitter i min Täppa med Trollhättans Tidning och mår gott. 
Givetvis tar vi en selfie. Det är sådant man numera tar i vår ålder, om herrskapet förstår vad jag menar.
 Det var så här. Lokaltidningen i Trollhättan behövde få tag på en ovanligt pigg pensionär. 
På min blogg blev det napp. Reportern fann med råge vad hon sökte: Rolle af Trollhättan som fyllde 70 år i somras. 
Maken till pensionärskrut har sällan skådats. Dessutom från Trollhättan. 
Det blev både ettan och ett helt uppslag inne i tidningen. 
Ni som har följt bloggen genom åren, har mött Rolle Äventyraren många gånger: mannen som inte har vett, att vara en helt vanlig skraltig pensionär.
Jag har flera gånger berättat om Rolles makalösa pensionärs resor i egen regi runt hela världen: en gång liftade (?) människan i Afrika, en annan gång blev det vassbåt på Titicacasjön, bestigit Kilimanjaro whiskey route (svårast), kört motorcykel i Himalaya osv osv. Givetvis är han värd ett helt uppslag i Trollhättans Tidning. 
Det handlar om pensionär 12XL
I slutet av nästa vecka bär det av igen. Det blir nya häftiga äventyr i Indien och så flyger han åter in till Katmandu, Nepal, för en ny mc-tur i Himalaya. 
”Det är ett fantastiskt land och köra motorcykel i”, säger han och bläddrar stolt vidare i tidningen. 
Mitt äventyr är Lomma med Anders Berngarn och Lisa Bäck i spetsen. Då infaller frågan av sig själv. 
Är jag är avundsjuk på Rolle?  
Nä, inte det minsta. För jag hade inte överlevt hans strapatser. Bara så ni förstår att vi pratar inte om busenkla charterresor, precis. 
Bilden här nedanför är däremot från när han körde hoj i Laos. Rakt ut i vildaste djungeln med knarren. Utan det minsta skyddsnät. Man kan bli matt för mindre.
Lycka till, Broder.

Inga kommentarer: