onsdag 29 oktober 2014

Någon vill dödförklara mig

Sedan jag startade bloggen för mer än sex år sedan, har jag grovt räknat fått närmare 15 000 spam som mail. 
Jag har förpassat samtliga dit där dom hör hemma. 
I skräpkorgen. 
Oöppnade.
Registret är brett. Allt från erbjudande av presentkort, lotterivinster, galanta damer som behöver pengar till sin bror som lider av cancer, till s k Nigeriabrev. 
Spam. 
Rakt i skräpkorgen. 
Bort. 
Absolut inte öppnat skiten.
Nu har emellertid spamdårarna tryckt på gasen. Vad sägs om ovanstående spam från ökenlandet Niger? 
” CENTRAL BANK AV NIGER ÄR DU DÖD?? KONTAKTA OSS MED NÖDVÄNDIG INFO” 
Ja, vad säger man? 
Någon i mörkaste Afrika vill alltså dödförklara mig. 
Visserligen har jag varit på väg, ”over the hills, några gånger. Senast i våras. Men fortfarande lever jag allt väldigt gott, så det så. 
Mig stör det alltså inte.  Mer än jag blir förbannad.
Jag tänker mer på mina ömhudade medmänniskor som får den här typen av spam. De kan bli nog så omskakade. 
Till alla er vill jag säga. 
”Bry er inte. Öppna inte skiten. Låt det gå i skräpkorgen direkt.” 
Så var det med den döden.

Inga kommentarer: