onsdag 8 oktober 2014

Lomma inte på tåspetsarna. Pamela Anderson valde Sandviken

Hela den här bisarra historien började den 22 september i år. 
Då raljerade jag på bloggen om att Baywatch-stjärnan m m, Pamela Anderson, fått en inbjudan från Lomma kommun. 
Pamela skulle komma hit och dela ut ett kulturpris. 
Allt var bara tok och skoj från min sida. Helt enkelt pigga upp mina bloggläsare med lite kul. 
Döm om min förvåning, då jag i tisdags-i går-läste i Aftonbladet-se klippet på löpet. Pamela Anderson ska verkligen komma. 
Till Sandviken. 
Av alla ställen. 
Lomma utslagen. 
Av en bandyort.
Förvånad är säkert Lommas kommunhövding, Anders Berngarn. Han missade en givet femma som Sandviken lockade med. 
Stjärnans djurrättsorganisation. 
Motverka jakten på valar. 
Gänget bakom kuppen skänkte däremot en summa pengar till organisationen. Hennes egen, så att säga.
Det gjorde susen. 
Nu kommer Baby Doll, Pamela Anderson, till bandystaden. 
Möjligen har hon trots allt en hemlig kärlek till leken med det röda nystanet. 
Det glunkas bakom kulisserna, att Anders Berngarn nu undersöker möjligheterna: starta ett bandylag i Lomma. 
Namnförslag: 
Lomma Whales.

Inga kommentarer: