tisdag 21 oktober 2014

Feel good läsning om Atlètico Madrid

När jag var en liten rar gosse, blev jag fascinerad av MFF:s motståndare i Champion League, Atlètico Madrid. 
Det var inte bara den fräcka matchdräkten som lockade. 
I laget spelade nämligen också en svensk, Henry ”Garvis” Carlsson (1917-1999), ”Raka spåret” kallad. Vilket var väldigt märkvärdig för 60 år sedan. 
Jag lyckades komma över en lagbild på Madridklubben från Rekordmagasinet. Hur, minns jag inte. 
Nu hittade jag den i en av mina underbara samlingspärmar. Tidens tand hade börjat äta upp bilden. Skam på en sådan klassisk lagbild. 
Photoshop blev min städgumma. 
Jag pillade och pillade och PILLADE.
Till slut var jag klar. 
Lagbilden på Atlètico Madrid blev fin som en nykonfirmerad brallis (Rit-Olas favorituttryck). Nostalgin flödade. 
Jag blev en liten rar gosse på nytt. Det kändes väldigt bra. 
Frågan är om Malmö FF lyckas lira av laget deras fina skjorta? 
En annan gång ska jag berätta om den gången 2010 en Atlètico-supporter skickade två bilder till mig. I utbyte ville Louis ha diverse uppgifter om MFF. 
Den ena bilden var Antonio Duràn, en gång i tiden guldtränare i MFF samt f d spelare i Madridklubben. 
 Den andra bilden var på just Henry ”Garvis” Carlsson. Det blev raka spåret ut på bloggen. Snacka om att man ryser.

Inga kommentarer: