lördag 2 augusti 2014

”Vi har inte stängt!” Nödrop från Olivera om Oliveras i Lomma

Sent i går eftermiddag började telefonen plötsligt spela, ”Walk on the seaside”. Alltså dagens ringmelodi. 
Jag blev glad. För i dag handlar det mest om sms, mail, Facebook m m. 
Det var Olivera på tråden som vi i alla fall sa förr i tiden. 
På tråden. 
Olivera driver krogen Oliveras i Lomma. Nej, hon ringde inte upp mig för att bjuda på pressad anka eller någon annan godsak. 
Det handlar mer för hennes del om pannkaka.
Hundratals och åter hundratals bloggläsare har varit inne på bloggen och läst min nyhet om att lyxkrogen Oliveras i Lomma hamn är till salu. 
Tala om succéinlägg. Mitt i värsta semesterdvalan.
Nu till pannkakan. 
”Många tror att vi stängt, men så är inte fallet. Vi har öppet. Kör på för fullt”, lyder hennes nödrop på den numera glödheta tråden. 
”Snälla Calle, kan du inte skriva på din blogg att vi faktiskt har öppet"? 
Även om jag betonat det i tidigare skriverier, så bjuder jag på det. Man har väl ett hjärta som står vidöppet för alla damer i nöd. Och pannkaka som dessutom är så gott.
Oliveras kör alltså så det ryker från spisarna tills en ny köpare tar över verksamheten. 
Tack för telefonsamtalet, Olivera. Du får gärna göra om det. 
Nä, om man skulle gå och ta sig ett bad?

Inga kommentarer: