söndag 3 augusti 2014

Bilden på djungelvärmen i Lomma

Svårare än så här var det alltså inte. 
Jag riktade kameran upp emot himlen ovanför Täppan. Den knallblåa himlens värme strålade mot mig. 
Banne mig (1) om det inte också luktade av djungel i Täppan.  Något åt garderob hållet till. En tät luftfuktighet satte sig också som vadd i näsborrarna.
Banne mig (2) om inte också Tarzan kastade sig bland lianerna i Täppans buskage. 
Men ack då. 
Det visade sig vara grannen, Benny, som jagade en olycksalig geting. Men ändå, nästan Tarzan, i alla fall.
Expressen skriver om djungelvärmen. Fast fuskade med bilden som är från en riktig djungel. 
Min vackra djungelbild är från Täppans ångande DJUNGEL himmel. 
I Lomma. 
Äkta vara, Gott Folk. 
Inget fusk, här inte. 
Ja, så var det då det här med djungelkläder. 
In på Fjällrävens hemsida. 
Där strålade lösningen mot mig.
”Till skjortor passar bambumaterial eftersom även det torkar snabbt och känns skönt mot huden. Fjällrävens ekologiska bomullströjor binder å andra sidan fukten och bidrar därmed till att svalka och motverka uttorkning. En överdel i bambu och en i bomull ger mest flexibilitet. Välj helst långärmat som skyddar mot taggig vegetation och mygg. En bredbrättad hatt och solglasögon skyddar från solen”.  
Nä, jag tror jag skiter i det här och tar en öl i stället.

Inga kommentarer: