söndag 23 mars 2014

Uppringd? Så här sågar du skojaren från Indien

Såg du lördagens inslaget om skojaren i Rapport? 
Anders blev uppringd. Inte en gång utan flera gånger. Och blev grundlurad. 
Den här falska personen, Andrew Smith, är ute efter att kapa och tömma ditt bankkonto. Anders gick alltså på skojeriet. 
Den här Andrew Smith ringde också upp mig för några dagar sedan. Han pratade pidgin-engelska som man gör i Indien. Presenterade sig på samma vis som vi såg i Rapport-inslaget. Grejen var den, att han ringde till fel Gubbe. 
Jag ströp fanskapet direkt: 
”You bloody bastard. GO TO HELL!” 
Den sista svordomen skrek jag rakt ut med min tordönsstämma. Mina jättelungor tömdes med full kraft som hördes över hela Indien. 
Sedan slängde jag på luren. 
Skojaren har aldrig mer hört av sig. Han skulle bara våga. 
I Rapport-inslaget berättade en polis att man försökt spåra dessa irriterande samtal, men det tog slut i en indisk bank. 
Så blir du uppringd, gör då som jag. Be vederbörande fara till ett varmare ställe än. Det gjorde jag med stor framgång.  Kraftspråk är det enda den är typen av människor fattar, så tveka inte.
FOTNOT: You bloody bastard. Go to hell, betyder ungefär; din förbannade jävel. Du kan fara åt helvete.
Johan Rockbäck: 
"Jag var mitt uppe i ett samtal med farsgubben när telefonsignalen avbröt oss. Rätt ställd blev jag när han röt till så gardinen korvade sig: 
"GO TO HELL!!" 
Så jag intygar, samtalet ägde rum på precis det sätt han beskriver. Det är så såna typer ska bemötas. 
Bra gjort!"

Inga kommentarer: