onsdag 8 januari 2014

Två små svarta prickar saknas: Över fyra miljoner träffar på Google!

I min egen lilla undersökning av Microsofts intresse av min enkla person googlade jag mitt namn. 
Först Calle Rockbäck, sedan Calle Rockback som jag använder i internationella sammanhang, minsann. 
Jag plockar då bort de två små prickarna. I stället för ä blir det till ett a. 
Det visade sig att jag hamnade i en helt annan värld.
Plötsligt fick jag 4 070 000 miljoner träffar på mitt namn. Snabbt gick det också. Med raketfart. 
Över fyra miljoner träffar!? 
Om ni googlar på namnet Jan Guillou, får ni 1 670 000 träffar. Bara så ni vet, hur fältet ligger till, så att säga. 
Min vackra panna kändes plötsligt febrig. Jag hade verkligen ingen aning om att jag var så poppis utan de två små prickarna över ä. 
Nu gällde det att inte bli en stöddig typ.
Så därför vände jag på steken. 
Satte dit två små prickar över a i Rockback som blev ett ä som i Rockbäck. 
Nu sjönk plötsligt antal träffar med över fyra miljoner. Ett brak utför till futtiga 5 150 träffar. Min popularitet sopades snabbt bort. 
Jag är åter en normal person. Inte alls stöddig. 
Vad var det då som inträffat? 
Med Calle Rockback for jag ut på den internationella banan med buller och bång. 
Calle är gata eller så på spanska. Rock är musik. Över hela världen söker man på ordet rock. Mycket riktigt så finns det också ett tyskt rockband som heter Rockback osv. 
Men googlar jag på bilder med mitt namn, med eller utan prickarna, kommer bilder upp som varit publicerade på min blogg. 
Drösvis. 
Jag ger upp. I alla fall för i dag. 
Fan vad jobbigt det är att vara en poppis bild på Google. 
Om man skulle ta och borsta tänderna?
Ja, de som finns kvar, vill säga.

Inga kommentarer: