onsdag 15 januari 2014

TV-serien Breaking Bad botade mitt hjärtflimmer?

Botade och botade, är väl att ta i, men den prisade TV-serien, Breaking Bad, fick mig åter på banan. För så här låg landet till i morse. 
När jag reste mig upp efter frukosten snurrade världen ordentligt. Med stor möda tog jag mig in till sängen. Ingen ork kvar i kroppen. 
Punkterad. 
Jag förstod med en gång, vad det handlade om. Har upplevt krisläget många gånger. 
Hjärtflimmer. 
Koll av blodtryck och puls. Rockbäck en total katastrof. Värdena helt galna. 
Snabbt satte jag in full dos av min hjärtmedicin. 
Tambocor. 
Trollerimedlet som får mitt lilla hjärta att åter ticka rätt, fast det tar sina timmar. 
Jag  tog också  till, Breaking Bad. 
En makalös TV-serie. Om ni inte sett den-SE DEN! 
Där låg jag och såg på avsnitt efter avsnitt. Kände i takt med att kemisten, Walter White, kokade sin soppa som förvandlades till dyrbara kristaller, hur min egen medicin sakta men säkert arbetade på att knäcka mitt flimmer. 
Breaking Bad fick mig också att tänka på annat. Vilket inte är oväsentligt. En hjärtsjuk blir lätt fixerad vid sina inte alls ofarliga problem.
Jag mår nämligen mycket bättre nu. Fast det var efter ha sett på MFF-Djurgården, SM-finalen från slutet av 1980-talet. MFF blev Mästare efter skåpat ut Djurgården med 7-3. Stort.
NÅGRA TIMMAR SENARE; 
mina värden stabila. Om än för hög vilopuls och för lågt blodtryck. Fast värdena fladdrar inte. Ett gott tecken. 
Får sätta dit ett ? i rubriken. 
Såja, nu var det gjort. 
Fortsatt behandling under torsdagen med Tambocor, Emconcor, waran, blodtryckssänkande läkemedel och Breaking Bad mfl klassiska fotbollsmatcher.

Inga kommentarer: