måndag 6 januari 2014

Så knäckte jag julnöten. Bloggen kartläggs av Microsoft?

Minns dagen före julafton här på bloggen. Jag skrev om en mystisk julnötta som tagit sig in på bloggen. Inte en gång, utan under julnatten väldigt många gånger. 
Jag undersökte saken och hamnade på en lerig grusväg i Kansas, USA-se löpsedeln. 
Nu är det tid igen. 
Det har varit enormt många besökare i natt och under dagen. 
Jag kollade upp IP-numren. 
Och hamnade denna gången i ett villakvarter i Redmond, några mil utanför Seattle, USA. Se också bilden här ovanför. Den röda punkten. Där ifrån kommer det aktuella IP-numret på den aktuella datorn.
Nu fick det vara nog. Jag bestämde mig för att gå till botten med attacken mot bloggen. Jag hamnade på en helt vanlig liten gatstump på andra sidan jordklotet-se den röda punkten vid pilen, alltså bilden längst upp på bloggen. 
Inte nog med det. 
Slutstationen visade bli Microsoft enorma anläggning i cykelorten Redmond. 
Jag spårade vidare. Nöttan skulle knäckas. 
Och fann med hjälp av Wikipedia följande: 
”BingBot är en webb-krypande robot (typ av Internet-bot ), distribueras av Microsoft för att leverera Bing (sökmotor) . Den samlar dokument från webben för att bygga ett sökbart index för Bing (sökmotor).” 
Microsoft kartlägger alltså min blogg. 
Eller? 
Robot?
Orkar inte mer. 
Börjar bli hett om bloggöronen. 
Jag behöver i alla fall snyta mig. 
Har någon en näsduk?

1 kommentar:

Johan sa...

Din sida indexseras av Bing, inget konstigt!

Med vänlig hälsning, Johan