söndag 26 januari 2014

Braksuccé på Youtube när Zlatan sjunger nationalsången

Här står Zlatan Ibrahimovic på en av mina favoritplatser i världen. Arjeplog. Detta snö-och köldhål i världen. 
Det bor knappt 3000 förtappade själar i denna fantastiska fjällvärld som är närmare 260 gånger större än Lomma kommun till ytan. 
Tala om ödemark. 
Jag bara älskar det. 
Om jag vore yngre skulle jag inte tvekat och bli lokalredaktör med min lilla redaktion i huvudorten Arjeplog. Det kanske t o m ingår tjänsteskidor? 
Nu har Zlatan varit där och spelat in en reklamfilm för Volvo. 
Inte nog med det. 
Mannen som har stenansikte när den svenska nationalsången spelas inför en landskamp SJUNGER. Du gamla du fria på sitt vis. 
Coolt som man säger, när man vill vara modern. 
Resultatet?
Världen skyndar in på Youtube för att lyssna och se Zlatan bada i iskalla Hornavan. 
Jag med.

Inga kommentarer: