lördag 21 december 2013

Gävlebocken brann ner i natt-en sista hälsning från bockbloggen!

Det innebär också att Gävlebockens egen blogg avrundade sitt bockbloggliv så här: 
"Mina kära vänner! 
Tyvärr så måste jag göra mitt sista inlägg för i år. Jag skriver nu till er från bockhimlen. 
Jag är så ledsen att jag redan måste lämna er! 
Jag hade verkligen trott och hoppas på att få fira jul med er alla och få följa med er in i det nya året men tyvärr var det någon som inte tyckte det! 
I natt strax efter klockan fyra blev det riktigt hett. 
Någon satte eld på mig, usch! fruktansvärt! 
Har ni hört eller sett någonting? 
Hör gärna av er till Bockkommittén. De läser mina mejl gavlegoat@merjuligavle.se 
Jag är verkligen glad för den tid vi fick tillsammans och för den tid jag fick stå på Slottstorget och sprida julstämning! Jag längtar redan till nästa år när vi ses igen! 
Ha en riktigt God jul och ett gott nytt år"! 
Och så skrev bocken i eldhavet även en sista hälsning på engelska, för det här är en internationell nyhet. 
Bränna bock i Gävle är vidare berömd än Brynäs hockeylag. 
FOTNOT: Länken till bockens blogg. Klicka HÄR!

Inga kommentarer: