fredag 13 december 2013

Efter stormen Sven: Sandstrand i Lomma minst dubbelt så stor

Titta på bilden, här ovanför, som jag fick från Lommabon Tommy Nordström i dag. 
Badstranden vid Lomma norra har blivit minst dubbelt så stor. Pilen har jag lagt in. 
Det framgår tydligt med vilken kraft Sven svept bort alla sanddyner. Från pilens start till pilens slut. 
En ny stor fin sandstrand, men inga dyner. 
”Sven, SVEN! Pannkaka, Sven”! 
Här nedanför en bild från Winnie. Lomma Beach, när stormen rasade som värst över folk och fä. Och sanddynerna som strider för sina liv.
Den populära sandstranden borta. Sven tuggar i sig dyna efter dyna. 
Bilden till höger på den vackra kvinnan, visar hur njutbart Lomma Beach kan vara en vacker sommardag. Sköna varma sanddyner. Kontrasten slående.
För övrigt måste jag tacka alla som skickade bilder till mig när Sven härjade som värst. 
Det blev dramatiska bilder på bloggen som speglade den krisartade situationen med det enorma vattenflödet. Stora översvämningar.
Jag tror att, om inte alla så nästan alla Lommabor, var inne på bloggen och kollade. 
Helt fantastiskt.
Tack!
Utan er, är egentligen bloggen ingenting.

Inga kommentarer: