måndag 11 november 2013

Zlatans åttonde GULDBOLL tömmer ordboken

Jag skriver detta några timmar innan Fotbollsgalan börjar i TV4. 
Gissa vem som får GULDBOLLEN? 
Ja, just det. 
Zlatan Ibrahimovic tar hem sin åttonde GULDBOLL. Sju, eller vad det nu är, på raken. Ett oslagbart rekord. 
Makalöst, ojämförlig, enastående, oöverträfflig, oöverträffad, oförliknelig, ypperlig, utan like, rekordartad samt otroligt. Där räcker inte ens synonymordboken till. Den töms. Tar slut.
Jag är så säker på min sak, att jag kör samma bild som jag körde på bloggen efter förra årets Fotbollsgala. Jag har bara ändrat siffran 7 till 8 i tankebubblan.
Om jag har fel, lovar jag äta stuvad hatt tillsammans med Lommas kommunalråd, Anders Berngarn. 
Grattis Zlatan. 
Du är makalöst, ojämförlig, enastående, oöverträfflig, oöverträffad, oförliknelig, ypperlig, utan like, rekordartad samt otrolig. 
Portugal på fredag. 
Jag får tandvärk, bara jag tänker på det. 
FOTNOT. Hur det slutade? Zlatan fick naturligtvis sin åttonde GULDBOLL.

Inga kommentarer: