lördag 23 november 2013

Dansk politiker flöt i land i Lomma

Inför det nyligen genomförda danska valet, förvandlades Poul V. Jensen Liberal Alliance, till en talande affisch på Youtube-lilla bilden till höger. 
Nu har han också förvandlats till vrakgods. 
Mitt ena öga i Lomma, Tommy Nordström, mailade mig BILDEN på den i sjönöd danska politikern under förmiddagen. 
”Valaffischen låg och flöt i vattnet vid den norra stranden i Lomma. Jag tog bilden, berättar han för mig. 
Det gjorde Tommy alldeles rätt i. 
Poul V. Jensen är politiker i Gentofte kommun i Köpenhamnsområdet-se bilden här ovanför. Hur valaffischen med Jensen hamnat i vattnet är naturligtvis en gåta. 
Det KAN var en politisk motståndare som på sitt lilla vis dränkt Jensen. För Jensen kan omöjligt ha spolats ner i toaletten utan fastnat. 
Hur som helst har han guppat hela vägen över Öresund bland tops, plastburkar och annat vrakgods, enda till Lommas förnämliga badstränder. 
En sak är då säkert. 
Det är segt politiskt virke i Poul V. Jensen. Valaffischen ser hel och fin ut. 
Det är utan tvekan ett av de mera märkliga tingest som flytet i land i Lomma. 
Jag tror jag ska kontakta politikern som blev sjösatt i Danmark. Och flöt i land i Lomma. I ett helt annat land. 
Tala om "sneseglare".

Inga kommentarer: