onsdag 20 november 2013

”Starke man” med Anders Jansson blir VAL-TV

Bilden på löpsedeln är Anders Jansson tillsammans med inspelningsteamet från TV. Överläggningar utanför kommunhuset i Lomma i förmiddags.
SVT spelar alltså in en TV-serie inför valet med ”Starke man”. 
TV med Jansson i spetsen, besöker speciella kommuner i landet med ett dominerande parti. Lomma är ett av landets starkaste moderatfästen. 
I går följde tex Jansson som ”Starke man” Lommas kommunalråd, Anders Berngarn (m), under fyra intensiva inspelningstimmar. 
Så här ligger det till.
För en tid sedan blev jag uppringd av SVT. En Johannes presenterade hela idén för mig. Upplägget en form av Fredrik Lindström fast med Anders Jansson. 
SVT ville också komma på mitt föredrag som jag höll i går kväll. 
Jag blev naturligtvis smickrad och sa OK. Allt var mycket hemligt och jag lovade att inte skriva något på bloggen om det. 
TV med Jansson dök aldrig upp. Därför bryter jag vår överenskommelse med en smygtagen bild-se löpet, alla överst i början som start till inlägget. 
Jag kan också avslöja att på fredag i Lommas Folkets Hus kl 13.30 ska ”Starke man”, Anders Jansson alltså, hålla ett valtal på en halv timme. Detta ska sedan recenseras av Anders Berngarn och moderat ikonen Anders Björck. 
Så var det med den hemligheten. 

Inga kommentarer: