måndag 7 oktober 2013

En stor ära-ett lokalt Nobelpris

Den 19 november har Lomma kommun gett mig förtroendet att hålla ett föredrag i samband med kommunens 50-års firande. 
Det är en stor ära. Nästan som ett lokalt Nobelpris. 
För övrigt (1), börjar det riktiga Nobelpriset att delas ut denna veckan. Först ut är medicinpriset i dag. 
För övrigt (2), absolut inga jämförelser med mitt framträdande den 19 november på Lomma bibliotek med start klockan 18.30. Det blir så långt ifrån ett Nobelpris som tänkas kan.
Det är alltså Claes Hedlund och jag kvar. 
Den 12 november utgår jag från, att Claes Hedlund kommer att prata om sina 37 år som lokalpolitiker. 
Om jag räknat rätt, så har han varit med i den lokala politiska hetluften sedan 1976. Det blir en spännande och historisk resa. Från när Lomma var helt under isen (asbestskandalen), till dagens blomstrande samhälle. 
Själv ska jag tal...nej, det avslöjar jag inte. 
Löpsedeln som jag snickrat samman och ni kan se här ovanför, säger mer än vad både ni och jag kan förstå. 
Det blir i vilket fall som helst en resa på en timme eller 3600 sekunder i en T-Ford. 
Tag plats stäng dörrarna. Snart stånkar vi i gång (nu får jag inte glömma veven). 
FOTNOT: GRATIS-biljetter finns att hämta på biblioteket i Lomma och Bjärred. Välkomna! 

Inga kommentarer: