lördag 7 september 2013

”Jag har en plan”

”Jag har en plan”, som Stickan i Jönssonligan alltid sa. 
Min plan är att hålla liv i bloggen tills jag nått fram till en miljon (1 000 000) besökare. Det är en jämn och storslagen siffra. Möjligen svenskt rekord för en pensionär.
Jag är på god väg mot miljonen. Snart passerar vi milstolpen 600 000 besökare. Jag räknar med att det tar ca 2-3 år innan jag gått i mål med min plan, med en miljon besökare till bloggen. 
Det kan också gå fortare. 
Det kan också gå avsevärt saktare. 
Det kan t o m braka åt skogen, fortare än vad man tror. 
Min största fiende är inte tiden. Nej, det som kan sätta käppar i blogghjulet är min sviktande hälsa. 
Jag kämpar varje dag-timme, minut och sekund, med den. 
Framtidsutsikterna ser inte speciellt ljusa ut. 
För jag blir inte yngre, utan med mina 67 år rusar jag mot de sälla jaktmarkerna. Nu blev jag riktigt dyster. 
Upp med hakan. 
Starta marschen mot 1 000 000 miljon besökare till bloggen.
Nu!
Och hör sen.
Avslutar med en knorr som jag hoppas kunna bjuda på i drivor i färden mot miljonen. 
När jag i vintras firade en halv miljon besökare, beställde jag en löpsedel i papper. Kul att ha på väggen. 
Något gick väldigt mycket fel. 
Jag fick en vaxduk?
Storlek 24XL.

Inga kommentarer: