lördag 3 augusti 2013

Golvläggarens knä

Det här knäet har krypet omkring på många golv i Lomma, Malmö och Lund. I mer än 40 års tid. 
Det syns. 
Trots skydd sitter yrkesskadan som en fördjupning, ett invecklat berg i hantverkarens hud. 
Det misshandlade knäet tillhör, ”Världens bästa granne”, Peter. Ni har träffat honom många gånger tidigare här på bloggen. 
Jag är själv så opraktisk, att t o m Big Ben i London stannar av pur förvåning när jag passerar förbi, så ni förstår själva. Då rycker Peter in till min hjälp. Han fixar precis allting. Jag blir bara matt.
Nu är jag orolig över tillståndet för hans knä. 
Håller en ”Plattis” (kallar sig själv så) knä till 65 år? 
Och Reinfeldt ser helst att golvläggarens knä ska hålla till 75 år eller mer. 
Det går aldrig vägen. 
Peter har fyllt 58 år. Klagar aldrig. Trots några operationer i HÄNDERNA.
En professionell balettdansös får pension vid 43 års ålder. 
Peter borde redan fått pension.
FOTNOT: Bilderna är mina egna.

Inga kommentarer: