lördag 13 juli 2013

Malmö: Swedbank Stadion en snuskig historia!

Den 24 juni spelade MFF en stormatch hemma mot Elfsborg. Matchen hade knappt kommit i gång, när jag mitt i publikhavet på Swedbank Stadion drabbades av kraftig näsblod. 
Blodet sprutade ut från min vänstra näsborre. Jag hade åkt på en av mina otaliga waranblödningar. 
Fast på det mest olämpliga stället som tänkas kan med 15 000 åskådare inne på arenan. 
Tack vare hustrun som var med, kunde jag omedelbart ta mig hem till Lomma och mina hjälpmedel som fanns hemma. På så vis fick jag till slut stopp på blodbadet. Jag slapp akuten, för denna gången.
Jag skrev givetvis om dramat på bloggen. Det var en skakande upplevelse som kunde slutat hur som helst. Jag har inte kommit över det ännu.
Den 27 juni spelade MFF mot Häcken hemma. Min familj fanns på plats på Swedbank Stadion. Samma platser eftersom vi har årskort. 
Något chockade berättade de för mig när de kom hem, att ingen städat bort mitt blod på betonggolvet, där jag satt. 
Snusk.
Vidrigt.
Skäms MFF som äger arenan och ansvara för den obefintliga städningen.
Den 7 juli spelade MFF hemma mot Gefle IF. Jag kände mig fortfarande inte mogen för ett nytt besök på arenan, men min familj fanns i vanlig ordning på sina ordinarie platser. 
Tro det eller ej, men mitt blod fanns fortfarande kvar. Min son tog då bilderna på mitt blodiga visitkort 13 dagar tidigare. Ett viktigt bevismaterial. 
Summa sumarium: MFF:s städning av arenan är obefintlig. Klubben har helt enkelt inte råd att städa arenan efter matcherna. 
 Det är en skandal så god som någon. 
På franska nationaldagen den 14 juli spelar Malmö FF-Åtvidabergs FF på Swedbank Stadion. Finns mitt blod kvar? 
Ja, det återstår att se.
Äckligt, är vad det är.
Vet hut, MFF!
 

Inga kommentarer: