tisdag 23 juli 2013

Kärringar och gamla Gubbjävlar-bunta ihop dom!

Den stora kvällstidningen, Expressen/KVP/GT, har blivit åldrande TV-stjärnors speciella språkrör. Först ut i söndags, Anne Lundberg, 47 år, som trumpetade ut sin rädsla inför framtiden: 
”Ingen vill ha en gammal kärring”. 
Så i går följdes det hela upp med, Stina Dabrowski som med sina 63 år redan passerat alla TV-stjärnors framtid. Stina har blivit det Anne är rädd för: 
Utslagen av unga vackra och raska kvinnor som knappt lämnat blöjstadiet som Gina Dirawi, 22 år. 
Till Anne och Stina kan jag bara säga. Ni tillhör de vackraste kärringar som jag drömmer om, men så är jag själv snart 67 år och en Gubbjävel. 
Nej, jag vet. Det är ingen tröst, men ändå. En liten napp, i alla fall.
Förresten, jag har själv blivit kallad, ”Jävla kärring”, av en förbannad man i övre medelåldern. Det var efter något jag skrivit om på bloggen. 
Jag blev så glad att jag förvandlade mig till en jävla kärring med stråhatt och allt, och lade ut bilden med storblommig klänning på bloggen. 
Bilden blev rätt lyckad, tycker jag. 
Vad annars ska jag tycka?
För Anne och Stina är det nu bara till att tagga ner med en räkmacka och ett glas vin. Ni båda ska veta att det finns så mycket annat roligt att göra i livet, än att vara en självupptagen TV-stjärna, tex en självupptagen bloggare. Japp,  där satt den.
I sammanhanget får jag passa på och gratta en annan Gubbjävel som fyller 66 år i dag. Det är min kompis sedan minst 55 år tillbaka, Leif Georg. 
Grattis polaren!
Låtvalet givet.
En pärla.

Inga kommentarer: