söndag 28 juli 2013

En bloggares vedermödor (1). Inget vatten. Bara hetta i Lomma.

Den här bilden skickade min hurtiga granne ut på Facebook. Rita Heyworth förnekar sig aldrig. 33 grader i våra Täppor. Det är alltså hon som är där. Med ölglaset. Inte jag.
Annars andas man som i tropikerna. Snart genom ett sugrör, känns det som. 
När jag tittade ut i min stekheta Täppan tjoade Rita: 
"Rockbäck, blir det regn och åska? Kan jag vattna?" 
Jag grunnade över läget i Kvarken. Alla larmrapporter med skyfall och åska över Lomma i kväll tycks slagit helt fel. 
Just nu verkar det bli varken det ena eller det andra. Endast en tropisk natt med svettfloder.
Här får du mitt besked: 
"Vattna! Glöm inte vattna Gubben också".
När Göteborg och Jönköping tycks dränkas i vatten, torkar Lomma samman.
Annars skulle jag i dag skrivit om en bloggares vedermödor.
I hettan.
Håll ut. Storyn kommer. 
Ge mig bara en kall pilsner.

Inga kommentarer: