söndag 14 juli 2013

Avkylning: Bloggens heta vecka

Mitt i semestertider med berömd nyhetstorka, har bloggen slagit ett märkligt eget rekord. Veckan som gick, publicerade jag sex inlägg på bloggen-från måndag t o m lördag. 
Samtliga inlägg har varit så välbesökta att de hamnat på Tio-i-Topp listan (till höger), över de mest besökta inlägg på bloggen. 
Och då ska ni veta att det finns över 2200 publicerade att välja bland. 
Det har jag aldrig varit med om.  Att samtliga, under en och samma vecka, åkt in på listan
Orsak? 
Förmodligen hettan.
I måndags fyllde bloggen 5 år sedan starten den 8 juli 2008. Det firades med bla en löpsedel med mig själv på som liten vattenkammad gosse. 
I tisdags slog jag till med Lomma Turistbyrå. En vanlig sketen byrå! Efter den nyheten ryckte t o m Sydsvenskan ut och skrev om ”byrån”. 
I onsdags kom en populär rapport från åkanten av Lommabon Tommy. 
Nu flyttar vi blicken en bit ner. 
I torsdags skrev jag om hur Anett i Lomma räddade mina fötter från undergång. När detta skrivs, är Anett med Kramgoa Fötter det mest populära inläggen av alla tusentals på bloggen. Få förunnat. Grattis Anett!
I fredags bläddrade Conny upp Lommas häftigaste tatuering. 
Och så i går, lördag, skrev jag om mitt blod som blivit ett äckligt bomärke på Swedbank Stadion i Malmö. 
Veckan som kommer då? 
Jag får nog svalka av mig med groggis från frysen.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu börjar du bli dryg Rockbäcken. Inte skryta om egna bedrifter, det är Ranelidvarning på sånt.

Calle Rockbäcks BLOGG sa...

HA-HA. Den kommentaren gillar jag. Frågan är bara vad Björn Ranelid tycker.