fredag 7 juni 2013

Oväsentligt

Det jag tycker är oväsentligt, tycker du möjligen är väsentligt. 
Det du tycker är oväsentligt, tycker jag kanske är väsentligt. 
Det är med andra ord inte oväsentligt, att tycka till om något som är så väsentligt, att det faller samman helt i onödan. 
Titta på dom här löpsedlarna som hängde utanför Pressbyrån i Lund i dag. 
Kvällstidningarna nödlöp (fackspråk) om loppisar i Skåne och tropiska stormar. 
När kvällspressen har tomt på bra säljande nyheter, kokar man soppa på en spik. För min egen del, är det helt oväsentliga nyheter som dammas ut på dessa två löpsedlar. 
Hem Ljuva Hems löp är så rörig att den blir totalt oväsentligt, i all sin väsentlighet.
Prinsen som hotar skvallra för mamma, är också i sin tur så oändligt oväsentligt. Fast många tycker naturligtvis motsatsen. 
Det är minsann väsentligt viktigt, vad sladderbyttan Carl Philip ska skvallra om för drottning Silvia.  När man öppnar tidningen, blir det som var så väsentligt plötsligt oväsentligt.
Jag bleknar väsentligt till en oväsentlig kopia av mitt forna jag. 
Nu vänder vi blad.

Inga kommentarer: