lördag 15 juni 2013

Alice Babs talar ut från "GRAVEN"!

 
Själv sökte jag Alice Babs i ett ärende för några år sedan. Efter mycket om och men, hamnade jag till slut hos dottern Titti: 
"Mamma är sjuk och tar inte mot några samtal", löd hennes besked redan då. 
"Ursäkta, men hälsa din mamma. Hoppas hon kryar på sig", svarade jag. 
"Tack. Ja, det ska jag göra", sa Titti till mig. 
Jag hade alltså ingen aning om att ålderdomen satt sina klor i Alice Babs, nationens egen lilla sånglärka. 
Nu vet jag bättre. 
Alice Babs egen berättelse från "graven", är skakande. En oändlig familjetragedi. 
Lyssna och tänk noga efter själv. 
Här är också länken till bloggen med Alice Babs överklagande. 

Klicka HÄR! Och HÄR talar dottern, Titti, ut på Svenskt Demenscentrum om mammans demenssjukdom. Allting är inte så enkelt som man tror. Och hör. Och ser.
Sjötäppans seniorboende i Nacka kommun

1 kommentar:

Mats Werner sa...

Du har alldeles rätt! Allt är inte så enkelt som man tror. Man utgår gärna från att barn vill sina föräldrars bästa, men kanske är det ibland så att det finns annat som är viktigare?