måndag 22 april 2013

Lommabad för isbjörnar!

Sugen på ett dopp? 
Glöm det. 
Mina undersökningar som inte på något vis är vetenskapligt förankrad, visar på en badtemp som mer hör hemma bland isbjörnarna. 
Min badplats är Lomma Centrum. Ganska naturligt. Jag bor nämligen en bit bort från bryggan. 
Därför knallade jag dit och sänkte min termometer som guppade trivsamt. Det visade på 11-12 grader. På vattenytan. 
Räkna med att gradantalet sjunker otrivsamt ner till 8-10 grader, bara en bit lägre ner under själva ytan. Eftersom jag är en förtjusande badkruka, knallade jag hem igen. 
Men äger du en isbjörn i ditt hem. Låt hen (hoppla-där passade detta förtretliga ord in) bada. FOTNOT: Enligt Språktidningen fanns ordet hen i vårt språkbruk redan på 1200-talet, så det är egentligen inget att bråka om. År 2013 är vi bara härmapor.

Inga kommentarer: