fredag 19 april 2013

”Jag älskar dig”! Carola i mail till mig

Det finns dagar då man tappar andan av pur förvåning. Fredagen blev en sådan dag. 
Mitt under en seriös mailkonversation angående nobelpristagaren i litteratur, Mo Yan, med vännen Peter A, damp det ner ett mil från allas vår sångfågel Carola: 
”I love You”. 
Ja, ni förstår själva. 
Världen stannar. 
Drömmar spinnes. 
Mo Yan kastas på sophögen. 
Visserligen är åldersskillnaden mellan Carola och mig 20 år, men kan playboykungen Hugh Hefner, 86, gifta sig med Crystal Harris, 26 år, så ska det säkert ordna sig. Dessutom vet jag sedan länge att Carola jagar en ny kärlek. 
Det blir till att raka öronen och klippa näshåren.
Jag klickade vidare och åkte in på hennes blogg. Det var kärleken mellan henne och dottern hon menade. 
Ridå. 
Man får aldrig vara glad. 
Det blev till att sätta på sig dumstruten och kravla in i Gubbträsket igen. Fast bra nära var det allt. Håll med om det. 
Jag avrundar med samma ord som Carola har för vana att använda: 
”I love You and God bless You”
 

Inga kommentarer: