onsdag 3 april 2013

Hallå-Hallå! Vårdcentralen i Lomma rena rama 1950-talet

I dag när jag inte skulle göra ingenting, så gjorde jag någonting som jag ångrade. Ringde ner till Vårdcentralen i Lomma för boka in en tid. 
Jag borde veta bättre än så, när jag ändå inte skulle göra någonting alls denna dag med 14 grader varmt ute. 
Ändå gjorde jag vad som behövdes göra. Ringde och en röst placerade mig i telefonkön. 
Plats nr 13, lät olycksbådande. 
Eftersom jag äger tålamod och är våghalsig, gav jag mig i kast med olyckstalet 13. 
Efter väntat i 1 timme 15 minuter och 58 sekunder och tröskats ner till plats nr 2, hände det som inte borde få inträffa 2013. 
Jag blev bortkopplad. 
PIP-PAP-SLUT. 
Jag som egentligen inte gjorde något annat denna dag, hade hamnat i en teknik som hörde hemma under 1950-talet. 
Skäms Vårdcentralen i Lomma. 
Skäms Vårdcentralens chef Sirkku Dahlberg (på bilden här nedanför). 
Se upp med plats nr 13!
Nästa gång försöker jag med en röksignal. 
Hur gick det sedan? 
Läs om upplösningen HÄR!

Inga kommentarer: