söndag 17 mars 2013

”SICKEN VICKA”

MÅNDAGEN 11 mars, öppnade bloggen veckan med vackra Christel från Lomma. 
Kopplingen med Greta Garbo fanns i min värld. Nu även i din. 
Storebror Thomas tog bilden på sin syster. 
Hollywood plåtade Greta.
TISDAGEN 12 mars, kröp bloggen bakom Lommas skyline. 
Byggkranarna. 
Centrumtorget som vi minns det. 
Centrumtorget i dag som vi inte vill minnas det. 
Tandläkaren Elisabeth drog ut en tand på mig. 
Suckeliluck.
ONSDAGEN den 13 mars visste bloggen varken ut eller in. Husse hade ont i truten. Halva huvudet sprängde. Andra halvan var redan sprängd. 
Till slut vit rök från Sixtinska kapellet. Ny påve. Franciskus. 
Markerades med ett rökande ånglok på bloggen.
Bara så. 
Kort och gott. 
TORSDAGEN den 14 mars bjöd bloggen på en udda koppling till det kritiserade Reva-projektet. 
Husse trädde fram som han såg ut, när han blev tagen som indisk guru av tullen i Limhamn. Men det bästa dök upp under eftermiddagen: 
Någon hade grävt ner en bil på Centrumtorget. 
Nu grävdes den upp igen. 
Ett mysterium.
FREDAGEN den 15 mars hamnade husse hos Elisabeth som spolade tandbenet med koksaltlösning. Våldsam inflammation. Penicillin. 
Utanför dörren sprang jag på oppositionsrådet Lisa Bäck (s). Hon log mot mitt trasiga tryne, med en ny fin kampanjhalsduk. Jag log tillbaka med koksaltlösningen rinnande i mungipan. När jag kom hem önskade Malmö FF God Jul och Gott Nytt år. 
Kändes rätt just denna dag, fast vi nu önskar varandra Glad Påsk.
LÖRDAGEN den 16 mars gick i sparvhökens tecken. 
Läs om storyn här nedanför. 
Om ni ser Rita Hayworth pila förbi ert fönster med ett bollträ i högsta hugg, så ser ni rätt. Småpippis ska skyddas till varje pris från de elaka rovdjuren. 
 SÖNDAGEN den 17 mars, blev det en veckodagbok på bloggen. 
Nästa vecka då? 
Vem vet.

Inga kommentarer: