tisdag 19 mars 2013

Lomma lunchtid: Snöstormen en TUMMETOTT!

Snöstormen spårade ur och blev till en tummetott, knappt ens det. Det är t o m en urspårning som jag tror SJ, eller vilka som nu ansvarar för tågtrafiken, gillar.
Fullpackad med värktabletter och olika sorters penicillinpiller (den förbannade inflammationen i nedre käkbenet) gjorde jag en ”Fredag” i Täppan en tisdag; 
Mätte snödjupet med mina bara fötter. Det blev mest fötter kvar av den snöstormen, men så äger jag också ett par präktiga fossingar. 
Mer än så blev det alltså inte. Ett par nakna jättefötter. Ja, ni kan själv konstatera faktum på bilden. 
SMHI larmade och stod i. Skåne förberedde sig på det värsta. Morgon-TV direktsände. Reportern hade full sjå med att leta upp både vind och snö. För det blev knappt en tummetott av det hela. 
I alla fall blev det vid lunchtid mer spår av mina fötter än snö utomhus i Lomma. 
Skönt det. 
Andra sidan. 
Det är långt kvar till morgondagen, men håller vi alla tummar och tår, så kanske det inte blir mer än så här.
FOTNOT: Robinson Crusoe möter Fredag med sina berömda fotspår i sanden.
Fast här varnar SMHI. 
Det kommer mera! 
Läs Sydsvenskan HÄR!

Inga kommentarer: