torsdag 21 februari 2013

Konstskandal i Lomma

Den här löpsedeln, snickrade jag till i natt. 
Efter kraschen får det bli, huller-om-buller-sömn. Dag blir till natt, natt blir till dag: Återhämtning. 
Jag får vara nöjd med löpet som vi i branschen säger. 
För att tillverka en löpsedel måste man ha kunskaper och en viss språkförståelse. Även en form av tekniskt kunnande med datorn. Löpet är det definitiva beviset på att den kraftiga smäll jag fick i huvudet, inte knäckt mitt hjärnkontor. 
Det glädjer mig oerhört.
Det här är statyn Grodan i Lomma. 
Jag har larmat och stått i här på bloggen om statyns utsatthet. Nybygget av Lomma Centrum har närmat sig damen med rök och damm och tunga maskiner. 
”Rädda Grodan”, har jag uppmanat Lommaborna. 
På Facebook har det t o m bildats en ”Räddningsgrupp”. 
I slutet av augusti förra året, passade t o m en lustigkurre på att sätta på damen en BH.
Den 1 juli 2012 undrade Grodan själv på bloggen hur det skulle sluta. 
I går kväll damp det så ner en bild i min mailbox från Peter A. 
Han skriver: 
”Nu när du får hålla dig inne får jag väl sjukvicka lite. Bifogade bild föreställer den mulliga bronsdamen på torget. Hon låg idag ”bortkastad” i en grushög strax intill sitt normala viste, med den breda rumpan ännu mer i vädret än vanligt”. 
Lysande, Peter. Tack. 
Det finns bara ett ord som passar i sammanhanget: 
En skakande konstskandal i Lomma! 
Det blev en BLOGG-LÖPSEDEL på det.

Inga kommentarer: